lørdag 24. mai 2014

Minneboks til tantegullet!

Live and Love Crafts har denne uken utfordret oss til å velge et element som inspirasjon.
Av elementene jord, luft, vann og flammer, var valget mitt ganske enkelt: JORD!
Jeg er totalt forelsket i jordtoner når jeg scrapper, så jeg faller ofte tilbake på brune valører.

Har laget en minneboks etter samme teknikk som i forige innlegg, til min lille tantefrøken Sofie.
Boksen er opprinnelig en skoboks som har fått en real "make-over":


Først dekket jeg kantene med gesso for å gjøre det litt lettere å jobbe med boksen. 
Deretter har jeg dekket sidene med deilige mønsterark fra PionDesign... shock!
Bildet er også fra PionDesign: Sweet baby kolleksjonen.


Deilig chipboard fra Wycinanka, blomster fra WOC og K&G.
Halvperlene er fra Inkido. Jeg har også dristet meg ut på å bruke håndskrift på dette prosjektet!
Skummelt å skrive rett på papirene, i fare for å gjøre feil ;) Men det ble da helt ok...
 Ordene er valgt for å indikere hva boksen kan brukes til.


Har du lyst å lage en selv? HER finner du min trinn for trinn beskrivelse av hvordan jeg gjør det.

Elin


2 kommentarer:

  1. Nydelig minneboks.
    Utrolig lekkert pyntet, og du trenger hvertfall ikke være redd for å skrive direkte på papirene med den fine skriften.

    SvarSlett
  2. Ja det var ingen chock direkt att du valde jord.  Flott box och vågat att skriva på den själv!
    Kram, Sandy
    Owner & Operator @ Live & Love Crafts

    SvarSlett